27november

förstedecember: jul&plugg

Kategori: IP - KY Akademien

Idag är det förste december, och då är det faktiskt okej att börja fira jul, det är det inte innan december.
Fick tillbaka våra photoshopprov idag, fick en ny uppgift, att göra ett julkort tills på torsdag ( aaah, stress!! ) och hängt i typ en timme i en pappersaffär. *Inte alls nördigt*.
Photoshop provet kunde knappt gått bättre för mig, 31,5 utav 32 på den praktiska delen och 18/20 på den teoretiska delen, man kan väl knappast vara missnöjd då. den där halva poängen stör mig massa bara , bara för det.

Som att det inte vore nog så stressigt med LIA-uppgifterna och foldern fick vi ytterligare en uppgift till torsdag redan, att formge ett julkort IP-utbildningen skall skicka till ,ja , några stycken.

Sen åkte jag, Sofia och Madde (*mädeläijn*) till MAP i victoriapassagen för att kolla papper vi skall ha till foldrarna och julkorten, jag tror vi gick där inne i typ en timmme, galet. Och då gick vi bara och kände på massa papper, bestruket och obestruket, struktur och glatt, matt och glittrigt. Det finns ALLT.  Och att använda bara ett annats sorts papper än vanligt kopieringspapper, gör en hel del för en trycksak kan jag säga, tänk på de nästa gång i får en bochyr eller folder i handen, känslan är verkligen helt annorlunda om det är ett matt papper tex.

map i victoriapassagen vid vallgatan.


Nu e det plugg som gäller, X liter kaffe, Spotify, Illustrator, Photoshop och InDesign upp, och börja skapa. Låt kreativitetten flöda! Formge. Designa. Slänga ihop nått som funkar.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Ugh påminn mig inte om stressen! Nu ska jag på bio. ;)

    2009-12-01 | 20:06:17
    Bloggadress: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
  • Sara säger:

    Som jag när jag går runt och bara känner på kläder i ex antal timmar då ;) eller granskar ögonskuggor :P

    2009-12-02 | 00:10:52
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: