27november

trettiondedecember: jobba och fika

Kategori: Livet

Vilken jobbdag! Helt sjuk. Längsesen man var så trött efter en jobbdag, men vi klarade det. Vi överlevde en dag till helt enkelt. (Inte helt enkelt, helt svårt) Tack o lov att Cherie också jobbade idag så man fick väldigt, väldigt trevligt sällskap, det finns så mycket att prata om, det är aldrig tyst, Det inte särskillt ofta tyst när jag är i närheten i och för sig. Tydligen inte när Cherie är i närheten heller.

Sen träffade jag min den kompis jag kännt absolut allra längst i hela mitt liv. Och det är väl typ sen hon föddes, ja nästan iaf. Stod där och tog emot henne nästan .....
Emma är Aupair i England, i en liten stad utanför London som heter "Cheltenham" nu och vart sen förste november, så inte fått träffa henne på ett bra tag. Vi tog en fika på Fröken Ohlsson och uppdaterade varandra om det senaste. Alltid lika kul! Vi är så lika, fast ändå inte. Konstigt. Vi är nog ett sånt "kompis-par" som alltid kommer vara vänner, även om vi inte träffas så intensivt. Förmodligen skal jag hälsa på henne någon i Cheltenhamn gång i vår, ( hoppas hoppas hoppas ) gissa om det blir shopping då. Hade vart SJUKT kul.
Fick jättetfina 20-årspresenter av hene också, exklusivt från England minsann !! Ett armband( jag hade inga innan) och en sko som man kan ha som smyckesställ typ. Asbra.

hoppas vi förblir vänner väldigt väldigt länge!

 

btw kommer jag bli fet om jag skall hålla på att fika ständigt. Men det nya livet börjar ju nästa decenium. bäst att passa på medans det fortfarande är det gamla. Logiken är total.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: