27november

tjugoniondeseptember: allmännatankar

Kategori: Livet

Varför blir man aldrig nöjd?
Jag tycker det är en intressant frågeställning, varför finns det alltid något som är kasst, dåligt, inte lika bra som någon annan verkar ha eller vara? Varför är gräset ALLTID grönare på andra sidan? (med nästan aldrig några undantag)
Jag satt o funderade på det hem från skolan idag, jag har inte vart på bästa humöret på den senaste tiden, har haft lite garnn att fundera och tänka på. Men HALLÅ?!?
Jag har hur mycket som helst att vara glad för, ja har sjukt mycket underbara vänner, sånt ja bara drömde om för ett par år sedan, jag är frisk, har en familj, någonstans att bo, går en sjukt rolig utbildning som jag verkligen trivs på, en underbar klass, har tillochmed ett extra jobb när jag vill tjäna lite extra pengar, jag vet vad du är bra på (även om man tvekar på sig själv time to time).
Det finns så mycket man skall vara glad över och uppskatta, tillochmed att man har ben att gå med och armar att använda. Det är sjukt vad man e otacksam egentligen...

Gräset är nästan alltid grönare på andra sidan...
Passade på att göra en liten photoshop övning med lagermasker i temat... man får ju passa på när man har chansen

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hahaha, sant. Skor är bäst att köpa!



    Jag tror att vi som aldrig är riktigt nöjda har för mycket hjärnspöken. Alltid är det någonting som saknas, fast å andra sidan hade vi vart helt nöjda vet jag vem vi hade slutat som.... :D:D:D och vi vill ju gärna ha ett jobb och lite pengar att leva på iaf ;)

    2009-09-30 | 00:20:00
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: