27november

McQueen.

Kategori: Fashion

Det här är de anledningar till att jag verkligen gillar mode och skulle vilja jobba med det. Då det inte finns nått rätt eller fel, fantasin har fått flöda helt fritt och där kreativiteten används fullt ut och till max. Lite småflippade kollektioner och där praktiskt användande inte ligger högt upp på prioriteringslistan utan man lever lite utav i en fantasivärld. Då man ser en kollektion och en historia om plaggen och karraktärrerna uppenbarar sig det berättas en saga, berättelse eller liknande.
Det är sedan jag började läsa mer om mode och förstår vad fashion eller mode egentligen går ut på som jag faktiskt slutade bry mig om vad folk tyckte och tänkte om mig.

Ett bra exempel på en sådan kollektion jag verkligen gillar för att det är lite små flippat men inte helt galet heller, är Alexander McQueens kollektion till våren och sommaren 2011.

Kommentarer

  • Sara Johansson säger:

    Man borde bli kändis och gå på galor varje dag, musa för McQueen ska man va! Haha!

    2010-12-23 | 15:48:51
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: