27november

åttondefebruari: bageri tjosan

Kategori: Min Design

Jag fick ett litet uppdrag såhär på kvällskvisten utav Sara, som skulle göra etiketter till hennes mammas jobb på ett bageri. Hon frågade om jag kunde göra en "bild som lös igenom texten", för hon visste inte riktigt hur hon skulle göra.
När jag fick chansen ville jag inte göra en bild som "lös igenom texten" utan "free-style:ade" lite som vi i Todays redaktion brukade säga. (Ascoolt uttryck)
Skulle dock inte använda olika bilder för varje bröd, utan skulle använda samma, så det fick bli den här. Bild tagen från Sxc.hu en sajt där man får använda bilder nästan som man vill. Sjukt bra sida. Speciellt om man inte känner för att ställa sig att fota av ett bröd vid 22 på kvällen.
Typsnitt: Glypha LT Std
Krussiduller: Nymphette-Regular
Bild: sxc.hu

Kommentarer

  • Adara - teckningar, foton, drömmar säger:

    haha ja det är ju en stor stad, så det är lätt att gå vilse! :P



    vad är det för intevju du ska på?

    2010-02-09 | 00:03:46
    Bloggadress: http://adara.blogg.se/

Kommentera inlägget här: