27november

brandövning och foldrar

Kategori: IP - KY Akademien

Det var en väldigt spännande brandövning idag. Det var ett tag sen man var  med om sånt. Får en att tänka på gymnasietiden och brandövningarna minst en gång i veckan. Fast då var man oftast glad för extra rast.
Men återigen tilldagens brandövning. Precis efter första brandsignalen och vi skall börja klä på oss för att gå ut, hör man Pauline: "Kom ihåg att spara !!"
Äpple/kommando/kringla/bulle+S over our dead bodys.
Idag har jag suttit och klurat på en folder vi har i text uppgift att göra. Att inte bara hitta en ful folder utan framför allt att hitta en dåligt "typografiskt satt" text, är förhållandes vis lätt. Sorgligt nog. Nu skall vi iallfall re-designa en sån fuling. Varför gör man en folder om man inte kan? Problemet med mig att jag gör det för seriöst. Layouten är inte det viktiga här utan texten. Skit i texten tänker jag. Gör den snygg för fasen.
Men tror jag skall ta en paus på den här foldern, låta den vila lite, och fortsätta med Illustrator receptet, som jag förresten bestämt mig skall bli brownies. MED GRÄDDE.

Sofia talade om för mig att man var tvungen att prova receptet man sedan gjort. Oj va synd.


Överarbeta folder. yey (y) behövde inte ens layouta ... suck. Så sitter jag här iaf. Jag är inte så smart ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: