27november

going through illustrator. den tjugoandrefebruari

Kategori: IP - KY Akademien

Illustrator genomgång idag. Och det var längsen en dag har gått så fort. Klockan är redan fyra, den kunde lika gärna vart ett par minuter innan lunch. Helt galet. Jag tror det är ett tecken på att jag tycker det är väldigt roligt. Kan vara. Dock har jag ju arbetat väldigt mycket i Illustrator förut, hela Agnes är ju gjord i illustrator. Så det var lite upprepning, men det är alltid bra att få höra allting från början och riktigt lära sig grunderna igen. Och dessutom lära sig kortkommandon och lite knep för att spara tid. Och tid e ju bra att spara.

Illustrator är en vektorbaserat program, alltså är inga pixlar inblandade. Du rutar med andra  ord i datorn, tänk ett mycket coolare, bättre och mer fierce.

Ganska skönt att för en gångs skull få känna att något är ganska lätt och att man ligger ett par steg före. Hejja mig.



En photoshop ikon (jag tror det är CS), gjord i Illustrator av mig. Bra övning.



Vi lärde oss också göra lite penslar och grejjer man kan använda väldigt effektivt i layouter /grafiska profiler m.m Nej det är inte det finaste jag gjort direkt, men ja. Det är ju så här det blir lite i början när man bar askall testa programet liksom.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Me like :)

    2010-02-23 | 07:19:22

Kommentera inlägget här: