27november

melodifestivalen den tjugondefebruari

Kategori: Livet

Asså den här omgången av melodifestivalen kändes inte riktigt okej. Vad har egentligen hänt med Sveriges melodifestival? Det bästa på tävlingen var ju paus underhållningen, där har vi iallafall några som kan spela musik. Blue Man Group ,jag säger då de. Vilka killar hörni.

Alcazar: En Alcazar låt. En typisk Alcazar låt. Inga nyheter alls överhuvudtaget. Ja det svängde lite. Skulle älska den om den kom på övervåningen på trädgårn skulle jag tro.

Elin Lanto: Vad hände? Hade lite hopp där ett tag, men det tog ju slut redan vi de vita Blue Man Group dockorna.

Getty Domein: No Comments needed. Afrikansk låt i Svenska melodifestivalen? Om ens nått afrikanskt land var med så hade det inte ens vart okej då heller.

Timoteij: Det här är något som verkligen skulle kunna fungera i Eurovision. Tänk norges vinnarbidarg från förra året, eller Turkiska vinnarbidraget 2000, eller Elena Paparizios grekiska vinnarlåt. Jag tror lite på dom ändå. Även om det inte är nått jag skulle gilla annars. Inte direkt BRA liksom direkt. Men den satte sig fort. Lätt. Och tjejjerna är jättesvenska.

Johannes Bah Kuhnke: VA? Vad handlade låten om? Hur gick den ens ? Här är det ett svart hål i min värld.

Erik Linder: Dålig svensk musikal typ med fruktansvärt mesig röst. Mesiga kläder. Mesigt allt.

Darin: Vad skall man säga? Man antingen älskar eller hatar honom verkar det som. Jo den var väl lite fin. Han var väl lite fint klädd. Pappa tyckte han såg ut som Mr. Bean. Jag vet inte hur han fick ihop det riktigt. Stundtals tyckte jag han lät som Michael Jackson (STUNDTALS) Jag vet inte om en Mr. Bean som stundtals låter som MJ är nån lyckad kombination dock. Lite utseendet av MJ också dessvärre.

Crucified Barbara: Om det nu nödvändigtvis skall vara "hårdrock" i Melodifetsivalen, kan dom väl ta i lite. Vad fan e det här. Sångerskan sjöng ju bra, men Mjaeä.



Vidare till final gick iallfall Darin (Vilken skräll de hade vart om han inte gick vidare ...) Och Timoteji (Skräll att de gick vidare). Skräll är Melodifetivalen ord tydligen.

bildkälla: Aftonbladet

Kommentarer

  • Clara säger:

    svar: Men jag tror lady gaga kommer till stockholm också! när vet jag inte.. eller så har jag inbillat mig! hur som helst är det ju ballt att se henne i sydney :D

    2010-02-21 | 10:36:43
    Bloggadress: http://collman.blogg.se/
  • Petra säger:

    Jag tycker verkligen inte om melodifestivalen längre. Tycker att den är dålig, dålig underhållning, dåliga bidrag och dåliga programelader o.s.v. Tycker att det var bättre förr. :P

    2010-02-21 | 16:16:42
    Bloggadress: http://linnea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här: