27november

artondejanuari: jag hatar mitt omslag.

Kategori: IP - KY Akademien

Jag har kommit fram till att mitt omslag inte blev snyggt. Inte någonstans. Så jag skall börja om nu. 11,5 timme innan det typ skall var afärdigt, I stort sett färdigt iaf. Det känns bra. Jag kom på det när jag var på gymmet förut idag, (äntligen har det nya tränade livet börjat)
Men man måste följa magkänslan, om man känner att något inte riktigt håller ens mått , då är det bara att kasta det åt helevete och börja om. Det var liksom inte jag det där omslaget, nu skall jag göra nått som är jag.

Nu blir dessutom pressen lite större eftersom jag har fått erbjudande om ett praktik intervju! Äntligen får man ens ett svar, jag tror jag har skickat 20 ansökningar och fått typ tre svar, tycker det är rätt kasst ärligt talat. Hur som helst skall jag inom en snar framtid på intervju till Stockholm för en praktikplats! Nu skall man bara hitat en dag som passar. Hejja Mission Almost Impossible.
Jag har egentligen Elise att tacka , eftersom hon sa till mig att jag var tvungen att söka på lite mer vanliga tidningar inte där jag vill jobba sedan kanske, så jag började skicka till ALLA. typ.
Så fick jag svar. Från "Escape" (Scandinaviens största resetidning) och "Allt om Bröllop" (För jag kan så mycket om bröllop? Äh, det räcker nog om man kan en del om skor och klänningar, dessutom skall jag designa inte skriva nått för det är jag kass på) Dessa två tidningar har tydligen samma förlag (IPG- Independent Publishing Group, det de låter va ???) Så kanske kanske kanske kanske kanske kanske kanske skulle man kunan få testa , åtminstone få ta sig en titt på båda tidningarna. Men nu skall jag inte ropa hej än. Fast det har jag redan gjort.

Jag skall ju bara på intervju. PAAAAAAAANNNNNNIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!! fixa färdigt portfolion!!!

Ja på Allt om bröllop ser vi ganska fort att man kanske skulle få testa att retuchera ...

Kommentarer

  • Elise säger:

    Skickade just ett mess till din facebook innan jag tittade in här. Vad glad jag blir att du ska på intervju! Lycka till!!



    Allt om Bröllop är en fantastisk tidning bildmässigt! Intressenivån i det som skrivs är väl sådär kanske(jag har just det där numret hemma) men är ju inte det som är ditt kall ändå... Men layoutmässigt så är ju tidningen suverän eftersom hela tidningen följer ett visst tema; romantik, skirt, drömmar, lyx och lull-lull i allmänhet :)

    2010-01-22 | 18:40:43

Kommentera inlägget här: