27november

åttondejanuari: Sherlock

Kategori: Livet

Idag har varit en hektisk dag. ShitPommeFritt. Först in och jobba 9-5 som senare blev halv 5 för att jag istortsett fick springa till Lindex för att köpa en ny mascara som var heeeeeeeeelt slut. Sen spårvagnen hem till Rynner där han och Thell hade förberett taccos. (dvs ställt fram resterna från onsdags från kylen) Vi gillar.
Sen bar det iväg till Bergakungen en aning försenade, där Sara och Jocke väntade på oss. Filmen vi kollade på var Sherlock Holmes som bara har gått på bio någon vecka nu, i en av de största salongerna på Bergakungen. Filmen kändes inte sådär värst speciell som alla som sett den säger att den har vart. Jag tycker inte den var dålig, men den kändes så vanlig på något sätt, en inte för ovanlig story med Jude Law (den judiske advokaten -> internskämt) och Robert Downey Jr. (Inte så läckert att heta junior efter efternamnet btw.) som är riktigt bra skådespelare som gör filmen till ett snäpp högre än vad de annars hade vart. Fast jag kan inte sluta tänka på andra filmer Jude Law medverkat i varje gång jag ser honom.
Men sen har det säkert att göra med att jag hade stora förväntningar på den här filmen, eftersom så många har sagt att den är grymt bra, det är aldrig bra.

Den judiske advokaten och han med ett oläckert efter- efternamn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: