27november

förstejanuari: nyårslöften

Kategori: Livet

Så var det de där nyårslöfterna igen då. Jag brukar aldrig ha några, då kan man inte heller bryta några löften. Så varför tänker jag ha i år då ?  Vet inte. Kanske så man iallafall försöker göra det där man tänker att man vill ha till löfte.
Så vad blir 2010 års mål då? Vi kan ju kalla det mål så det inte skall blir för jobbigt. Nyårsmål.

* Bli mer allmänbildad.
Jaa, okej kanske är allmänbildad att ta i , men att iaf läsa tidningen eller titta på en nyhetshemsida varje dag så man hänger med i världen litegranna iallafall. 2009 har varit katastrofalt dåligt på den fronten.

* Gör inte alltid vad anda säger åt dig att göra.
Ganska lätt att göra som andra vill, bara för att det är lättast så. Men det får nog bli ändring på det. Härmed gör jag bara saker jag själv vill. Låter som jag aldrig nånsin skall göra människor tjänster och vara snäll, men så är inte fallet. Bara vara lite mer ärlig mot mig själv typ.

* Träna mer.
Mitt och sju miljoner andra svenskar nyårslöfte. (Förlåt, nyårsmål). Men så är det, Julmaten måste bort. Paradisaskarna likaså.

* Bli bäst.
Väldigt seriöst.

* Tänka efter först (?)
Tänka på vad som är viktigt, vad som spelar någon roll, och vad som inte behöver prioriteras i livet. Och vad som behöver prioriteras. Tänka efter innan jag agerar, jag är ganska så fett kass på det. (Vilka seriösa nyårsmål jag har???).

* Umgås med människor jag trivs med.
Kan tänkas som ett riktigt konstigt nyårsmål, men skall inte underskattas. Det är lätt att låsa sig fast vid mäniskor bara för att man alltid har umgåtts och har haft roligt, och inte våga träffa nya. Ibland växer man isär det är bara så, eller så kommer andra saker emellan. Men varför skall man umgås med sådana människor, som inte ens får en att må bra? Det är ingen bra grej helt enkelt. Sååå. Inte umgås med någon bara för att.

* Komma iväg till Sydney.
Det bara är ett måste. Jag kan nog sträcka mig så långt att kalla det ett nyårslöfte. Nästan.

* Förstå mig på killar.
Man kan ju önska.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Dom sista tre är lätt dom bästa! Jag är helt med dig där! Men när du lyckas med det sista där kan du ju höra av dig, för jag är ganska säker på att det är omöjligt! ;)

    2010-01-01 | 22:49:40
    Bloggadress: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
  • Sara säger:

    Haha, den sista behövs nog mer än detta året för att lösa ;)

    2010-01-01 | 23:00:14
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu
  • Michelle säger:

    haha den sista va bra förstå mig på killar, de skulle gärna jag också vilja göra, just nu fattar jag ingenitng med nån :s alla verkar helt idiotiska

    2010-01-05 | 09:40:24
    Bloggadress: http://michelleelm.devote.se

Kommentera inlägget här: