27november

Bokomslag.

Kategori: Daglig Inspiration

Ja. Precis efter att magsins uppgiften är det rakt på nästa. Bokomslag. Vad är det som gör ett bokomslag bra? Man skall kunna se vad det är för en sorts bok helst bara att se på omlaget, typ som en cdskiva. Men vad är snyggt då? Jag och Sofia gav oss ut på jakt efter snygga bokomslag på The Pocketshop på Kungsportplatsen. Butiksbiträdet tittade lite konstigt på oss när vi fotade runt i hela butiken. Men det struntade vi i.

De här tycker jag var de som var snyggast. Funderar lite på varför jag tycker just dessa. Svart och en riktigt stark färg till är ganska genomgående över flera omslag, så det är kanske det jag skall satsa på. Detta skall jag fundera över grymt mycket över helgen. för nu är det helg. Igen. Går inte tiden fruktansvärt fort? Fast det är bra det. Ibland.

Min favorit är nog Twilight serien där (Stephenie Meyer) eller Sophie Kinsella böckerna som har ett tydligt tema. Snyggt när en serie med böcker följer samma grej. Nä nu fasen är det fredags mys nästa! Have Fun!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: