27november

Inception.

Kategori:

I tisdags blev det en biodate med Sofia och lite andra Lisebergare, mycket trevligt. Vi såg på den nya 2,28 timmars filmen "Inception" (Imdb-länk) Regisserad och skriven av Christopher Nolan. I rollerna spelar bland annat Leonardo DiCaprio och Ellen Page huvudrollerna.

Filmen handlar i stortsett om vad som är dröm och vad som är verklighet och hur skiljer man egentligen på dessa två åt. Den är lite svår att hänga med i ibland, och den kan helt klart vara värd att se fler gånger för att hänga med lite mer i början nästa gång man ser den. Jag tycker iallafall att den var en av de bästa filmerna jag sett på länge. En riktig biofilm.

Tanken har väl infunnit sig hos de allra flesta någon gång i livet att "Tänk om det jag upplever nu inte är verkligt?" Eller så är det bara jag. Man vet aldrig så noga. Men när man har sådandär sjukt verkliga drömmar så man inte vet om man drömmer elle rom det är verkligt. Jag kan iallafall känna att jag kan relatera till filmen eftersom jag har tänkt tanken förut.

Se den!

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    den vill jag verkligen se:) får bli inom en framtid..

    hoppas du har en fin dag!!

    2010-07-30 | 14:43:10
    Bloggadress: http://Karinolofsson.se

Kommentera inlägget här: