27november

Break through the Silence.

Kategori: Musik

Ibland hittar man bara något man bara gillar på en gång, kanske är det sånn musik man fort tröttnar på, eller så är det något riktigt riktigt bra. Denna kväll råkade jag snubbla över ett amerikanskt (faktiskt från Rhode Island, bara en sånn sak!) band vid namn "Monty Are I", som jag föll pladask för. (Lyssna på Spotify här:)

Monty Are I är ett band som spelar ganska vanlig rock-popmusik men inslag av andra spännade instrument ibland, bl.a blåsintrument som trombon och trumpet då och då.

Sen att jag fastnade för skivomslaget allra först är väl ingen överraskning, jag trycker det är asfräsigt. Lite originellt och spännade, man blir väldigt intresserad, eller ja, jag blir väldigt intresserad av vad det är. Något med fart men melodiskt och harmoniskt. Ja det är så jag uppfattar det, och det tycker jag stämmer bra med musiken, vad tycker ni?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: