27november

Frukost på Lindholmen.

Kategori: Livet

Idag har jag vart på en "Avslutningsfrukost" i skolan idag på Lindholmen, med alla lärare och hela klassen. Det var nästan lite nostalgiskt att gå på lindholmen, (hur kan det bli nostaligskt när man bara gått där i sju månader? Konstigt. Men kan bero på att när jag är i skolan är jag där 24/7) Det var kul att återigen träffa de allra flesta i klassen, prata praktik, jobb och att det snart är sommarlov. Kan ni tänka er? Det är bara 3 dagar kvar nu. Det är galet.

Vi fick också reda på att en klasskamrat har erbjudits jobb, ett vikariat och kommer att lämna klassen, det känns lite tråkigt, men såklart alla glada för hans skull.
Framför allt tycker jag det känns bra för min egen skull, att mina klasskamrater som jag förhoppningsvis ungefär har samma bra kompetens som, får jobb. Det betyder att jag också har exakt samma chans. Det hade ju inte vart helt fel med ett annat sommarjobb än att städa i år. Men jag får väl köra på det ett fjärde år. Bättre än inget, man är ju smått beroende av de där kortet som man kan dra när man vill ha något. Och det är ju inte kört än. Jag har ju faktiskt ett år kvar på den här utbildningen.

På praktiken idag efter lunch, så har jag vart med på en liten "mini pitch", drar inte mer detaljer än så, men det var väldigt intressant och lärorikt. Och det känns dessutom som att Sould är på rätt spår. Lite kryptiskt härligt inlägg sådär.

Bilden har egentligen ingenting med texten att göra förutom att jag gärna hade köpt dom, om jag hade haft lite pengar över. Och att bilden är otroligt fin. Ett par Chanel klackar hade ju suttit väldigt fint på mina fötter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: