27november

Att twittra eller inte twittra.

Kategori: Livet

Jag har aldrig riktigt förstått mig på twitter. Jag har egentligen alldeles för mycket att säga för att vara hålla mig till 140 tecken per meddelande. Men nu på praktiken skulle jag göra en lite större undersökning om vad twitter är bra för och hur man bör använda det, och det är rätt smart ändå. Man får använda det som en plats där man bara vidarebefodrar människor till en annan plats typ. Som att jag länkar till min blogg, där jag berättar mer, kanske bara skriver rubriken i twitterflödet.

Twitterflödet fungerar nästan precis som "Facebook feeden" och de många använder sin Facebook status som twitter, med undantaget att på facebook ser bara dina vänner och man blir irreterad när någon okänd vill bli vän med en. På Twitter fungerar det inte så, där följer människor varandra kors och tvärs. Lite kul ändå. Det fungerar lite som ett komplement till ett RSS-flöde eller som ett RSS-flöde helt enkelt. Många nyhetssidor som smashar in de senaste nyheterna där fort som fasen.

Jag registrerade ett konto bara för att testa, https://twitter.com/tjugosju om ni vill kolla lite mer på de, man kanske skulle göra sig en karriär på twitter? Synd man inte så finns man inte. Eller?

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Nu har du skrivit lite fort igen. ;)

    2010-05-11 | 10:39:24
    Bloggadress: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
  • Sara säger:

    Jag använder faktiskt det mest för att det går att smsa in snabbt och lätt dit. Istället för att krångla med koder och grejer till bloggen :)

    2010-05-13 | 14:32:55
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: