27november

En god Middag.

Kategori: Livet

Eftersom jag har flyttat till Elise och Andreas boning i en månad från och med en och en halv vecka sedan, och lever lyx-nära till skolan och stan så får jag även nu bli lite vuxen och sköta matlagning och mina matlådor alldeles själv. Okej inte för att det är jättestor skillnad från när jag bor hemma. Men ändå.
En stor skillnad är att man kan laga precis vilken mat som helst, vad man vill och när man vill. Helt underbart. En nackdel är ju att man inte alltid känner för att ställa sig vid spisen klockan halv sju efter ett träningspass.
Jag tycker det är jättekul att laga mat, helst helt utan recept eftersom man då blir lite låst, roligare att utnyttja sin kreativa sida och bara göra. Annars kan man ju utgå från ett bra recept och sedan bygga på det och köra sitt eget race.
Därför ja då skryta lite med att jag kan ha gjort stans bästa kycklinggryta. Kycklinggryta med ingefära, soltorkade tomater, cashewnötter och fetaost.



Jag kan inte påstå att jag minns exakt hur jag gjorde, eller hur mycket av respektive ingrediens, men bra blev det iaf. Improvisera är grejen.
Kyckling
Grillkrydda
Ingefära
Vitlökskrydda
Peppar
Salt
Grädde och vatten
Soltorkade tomater
Fetaost
Cashewnötter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: