27november

LatinMaskin.

Kategori: Min Design

Så äntligen är spelet jag och Sofia har jobbat med i 2,5 månader släppt och jag får visa det fin- fina spelet här på min lilla blogg. Även om jag faktiskt fick spelet i min hand för en månad sen redan. Men så här blev det iaf! Vi är riktigt nöjda både jag och Sofia och tycker båda att det är kul att ha ett spel i sin portfolio, det är det inte alla som har.
Projektledare för LatinMaskin var och är Julia Johansson som också är den som uppfunnit spelet, som är ett såkallat, morfemspel. På hemsidan kan ni läsa mer om det, (här) men här är en kort förklaring:

"Latinmaskin är ett läromedel i latinsk grammatik och formlära. Det består av ca 500 spelkort, en bruksanvisning, tre översikter och en låda. I bruksanvisningen finns det tre uppsättningar spelregler som kan appliceras på de tre ordklasserna: substantiv, adjektiv och verb"

Projektledare & uppfinnare: Julia Johansson
Spelutveckling: Alosha Brandt, Lubit
Logga: Berekka designbyrå, Rebecka Hansson
Grafisk Form: Moa Jansson & Sofia Hammarin






Kommentarer


Kommentera inlägget här: