27november

Upplösning och komprimering.

Kategori: IP - KY Akademien

Idag är en enda stor pluggdag DELUXE. Ja till klockan sex iallafall, jag skall ju inte överdriva. Skall skriva en lathund på två A4-sidor av 18 sidor i Grafisk Kokbok om upplösning, alla de olika filformaten för pixelbilder, komprimeringsmetoder (förstörande och icke förstörande) och hur en digitalkamera fungerar. De ni. Försök sammanfatta det på två sidor om ni kan. Det här är inte min favoritsyssla på en söndag kan jag säga.
Men lite bra musik, och en liten pluggpaus där jag pratade med Marcus som just för tillfället befinner i Vietnamn (inte okej) så går det ganska bra ändå.
Speciellt bra går det med min grymma spotify playlist "Good Swedish songs" Vet inte varför jag döpte den till ett engelskt namn om jag skall vara ärlig.

Jaha. Nä men jag fortsätter med mina LZW-komprimeringar, Huffmankodningar och rastertäthet då.



Kommentarer

  • Elise säger:

    Shit vad tråkigt det där ser ut.... :P haha

    2010-10-17 | 18:53:29

Kommentera inlägget här: