27november

webbshopping.

Kategori: Livet

Som bekant så jobbar jag på Nelly.com, Nordens största e-handles sajt på mode, vilket är det roligaste jobbet jag har haft. Det är spännande, den enda dagen är aldrig den andra lik, och det är många snabba puckar.

Personligen tror jag att e-handeln och webbshopping bara kommer utvecklas mer och mer, och det blir bara mer och mer bekvämt att handla. Min erfarenhet av webbshopping är för det mesta positivt, jag har alltid fått rätt grejer, storleken jag beställt, även om det kanske är fel storlek på mig. Mycket mer bekvämt en vanlig shopping där man flänger runt i alla affärer.


Därför tror jag verkligen det här är en webbshopping är en bransch att satsa på, Nelly har många konkurrenter, även om de för tillfället är ganska små, och fler lär det bli. Jättarna inom branschen; asos och net-a-porter är ju giganter och de producerar också otroligt mycket fint material. Det är absolut en dröm att få jobba på någon av dessa jättar.


Har ni några favorit e-handels sajter, och i såfall vilka? Mina favoriter: Nelly.com, Net-a-porter, Asos & Chapnlle


Kommentarer

  • Sara säger:

    Haha, jag tror också det kommer växa mer och mer. I och med tekniken som finns med att se varorna. Fast sedan finns det lite småsaker som kan vara bra att fixa, men det kommer med tiden :)

    2011-07-07 | 09:45:20
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu
  • Sara säger:

    Haha, jag tror också det kommer växa mer och mer. I och med tekniken som finns med att se varorna. Fast sedan finns det lite småsaker som kan vara bra att fixa, men det kommer med tiden :)

    2011-07-07 | 09:46:37
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu
  • Emma Hå | shoes and beyond säger:

    Måste vara Nelly för mig... handlar ju där nästan en gång i veckan.. H&M hade vart grym om det tagit in större sortiment av Trend och haft leveranstider som inte är 5 veckor. Och Asos... minus dock att det kostar att retunera :(



    //Emma Hå

    2011-07-07 | 22:57:35
    Bloggadress: http://emmahas.se

Kommentera inlägget här: