27november

Lady Gaga – Born this Way – Ball tour.

Kategori: Livet

I torsdags var jag och min syster Anna på en liten visit i Stockholm för att se Lady Gaga i Globen. Jag har inte så mycket att säga egentligen. Jag tycker det innehöll allt en show behöver och skall göra. Dans, sång, kläder, ljusshow och dialog. Jag tror att Lady Gaga gick igenom det mesta under hennes show. Hon föddes, red på en häst, skjöt med k-pistar, (fejk ..behöver jag säga det?) hade (fejk)-köttklänning, åkte motercykel, spelade aukustiskt, dansade den klassiska gah-gah-oh-la-la-dansen och bytte kläder minst (!) 10 gånger. Har jag glömt något? Förmodligen. Vad hände inte på den scenen?
 
En av de saker jag blev mest imponerad av, var hur hon arbetade när det hände en så oväntad grej som att strömmen gick. Mycket spännande. Hon tassade försiktigt ut med ännu en ny outfit och förklade läget och började improvisera snyggt. Efter en stund började hon fråga publiken om de hade frågor till henne, så satt hon vid publiken att snacka en stund. Blev glad av att en sådan stor artist tar ett allvar på sitt jobb. "I can´t just sit here and wait for the power when it's my job to entartain you" Massor av respekt till Lady Gaga.
 
Om ni följt min blogg ett tag vet ni att jag har mycket svårt att inte överdriva mitt fotande när jag är på konsert och inte mycket bättre var det den här gången. Så här är en mindre bildbomb av torsdagens fotande.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: