27november

Semester.

Kategori: Resor 2013

Nu är jag tillbaka. Efter en riktigt intensiv vår på många plan kände jag att jag verkligen behövde ta ett uppehåll från bloggen samtidigt som jag tog semester på jobbet. Ingen stress eller press eller datorsittande på två veckor. Hur skönt? Nu efter två veckor har jag både energi och lust att komma tillbaka med full kraft. Dock har jag en vecka kvar på semestern på jobbet, men ärlig talat kunde jag inte riktigt hålla min från bloggen längre. Vad har jag gjort på semestern då? Förra veckan var jag i Turkiet och en sväng till Grekland med Jonas, en riktigt slappar-resa med sol, bad, All-Inclusive, drinkar, varma sommarkvällar och brunbrända ben. 
 
 
Utsikt över hela Bodrum.
 
Amfiteater som används än idag. 
 
 Jag i Bodrums hamn.
 
Min favoritdörr of all times i Bodrum. Någon gång skall jag också ha en sådan här dörr och ingång till mitt hem.
 
Så här skulle det se ut. Hehe. Välkommana!
 
 Man kan hitta allt på marknaden i Bodrum. Älskar denna färgkombination.
 
 Får det vara ett par Praba eller Dolcce Gabbbana kanske? 
 
Det syns tydligt i akitekturen i Bodrum att Grekland ligger 20 min bort med båt.
 
En färskpressad juice på momangen.
 
Ett besök på Bodrums borg från 1400-talet var givet.
 
Utsikt från borgen St. Johns över Bodrum.
 
Jonas och jag åkte över dagen till den Grekiska ön Kos, och vi åt lunch på denna mysiga resturangen.
 
En Souvlaki blev det såklart den grekiska dagen till ära.
 
 Trivs på Kos.
 
 Katterna trivdes också.
 
Jonas och jag.
 
Värmen på ca. 40 grader sliter på alla, stora som små.
 
 Tillbaka på Hotellet, Bodrum Park Resort och poolen för svalkande dopp.
 
 Maten var utmärkt, och långt över förväntan då det var ett All-Inclusive.
 
 Hotellet hade en egen vik, med svalkande och fantastiskt klart vatten.
 
Avslutar med en obligatorisk hoppbild från Hoellets utskikt över Yali. 
 

Kommentarer

  • Annika A säger:

    Åh, vad härligt det ser ut!! :)

    Svar: Det var det kan jag garantera! :D
    Moa Jansson

    2013-08-06 | 22:50:04
    Bloggadress: http://annikaa.webblogg.se/
  • anna säger:

    vilka härliga semesterbilder!

    Svar: Tack Anna! :)
    Moa Jansson

    2013-08-07 | 12:00:07
    Bloggadress: http://aannnnaaaa.blogg.se
  • Elise & Andreas säger:

    Fina bilder! Kul att ni hade det så bra!

    Svar: Tack! :D Ja det var skönt att komma iväg från sociala medier och internetuppkoppling! ;)
    Moa Jansson

    2013-08-07 | 22:29:01
  • Malin Jonsson säger:

    Vilka härliga bilder!

    Svar: Åh Tack Malin!
    Moa Jansson

    2013-08-09 | 00:49:41
    Bloggadress: http://malinjonsson.nu/

Kommentera inlägget här: