27november

New York – del 2

Kategori: Resor 2013

Då har jag ägnat ytterliggare ett par timmar tll retuchering av lite New York bilder från förra veckan. Känns som ett halvt sekel sedan jag var där redan, men när jag kolla på bilderna kom jag genast i stämning igen. Detta är bilder från vi besökte Times Square på hemvägen från Woodbury Comon Outlets (därav alla shoppingpåsar) och sedan bilder från galva onsdagen som bestod av besök i Cetral Park och sedan en "Sex and the City -tour". Supertjejigt men kul! 
Times Square – folkfyllt som vanligt. Vet inte om jag hatar det eller älskar det riktigt.
 Imponerande är det ju faktiskt ändå.
 Anna och Mamma med stora shoppingkassor och värkande fötter.
 Nästa dag var det Central Park som gällde på morgonen innan SATC-touren skulle starta. 
... som är en galet vacker park, extra bra blir det ju i perfekt väder!
. .. Anna och Mamma är ganska nöjda med vädret. 
Älskar denna bilden. Jag vill sitta precis där han sitter.
Här kan man va.
Vackra West Village <3
Lite kaffe är aldrig fel. Inte ens på SATC-tour.
 Besök på Buddakan – Resturangen där Carries och Mr. Big Reharseal Dinner spelas in.
Här skall jag definitivt boka ett bord tills nästa gång jag är i New York, ska ha grym mat!
Man måste ju äta cupcakes i hemlandet av alla cupcakes. Här precis innan besöket på Magnolia Bakery där de äter Cup Cakes i serien. 
Anna var nöjd med sin gula söta Cup Cake.
Älskar interiören på Magnolia Bakery.
En färgglad Cup Cake någon?
Bästa gatan ever, här skall jag gå mer nästa gång jag är i stan.
Såklart måste man ju dricka Cosmopolitans i SATC-staden.
Världsklass.
Ta er hit om ni skall dricka Cosmos i Newwan. Det är en order.
Hittade en kompis i Central Park. Här kryllar det av nästan tama små krabater.
 Åt en superb färdigsallad från Pret a Manger som jag åt i Central Park. Kan det bli bättre?
 
Om ett par dagar hoppas jag att jag har hunnit redigera lite fler bilder. Inte bra för mig det här dock, är redan sugen på att åka tillbaka till den där staden. Vem åker med mig?
Bilder: Jag, Moa Jansson
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elin Kling säger:

    SÅÅÅ fina bilder!!!!
    Fasen vad jag vill åka till NY <3

    2013-05-20 | 13:32:42
    Bloggadress: http://diiamondsmuggler.blogspot.com
  • Annika A säger:

    Underbara bilder! Vill också åka till New York! :)

    Svar: Det kan jag verkligen rekomendera! Lär vara hur fint som helst på höstkanten! :)
    Moa Jansson

    2013-05-20 | 22:21:49
    Bloggadress: http://annikaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: