27november

ESC-semifinal I

Kategori: Musik

I kväll avgörs den första av två Eurovision Song Contest Oslo 2010 -semifinaler. Sverige deltar i den andra semifinalen på torsdag. Oftast brukar jag faktiskt ha kollat på inför ESC på Svt 1, men har verkligen inte kännt något behov av det i år överhuvudtaget. Jag tror det kommer gå skit för Anna Bergendahl ändå faktiskt. Men ja, bara för att jag säger så kommer det väl gå grymt.

Idag tävlar Moldavien, Ryssland, Estland, Slovakien, Finland, Lettland, Serbien, Bosnien-Herzegovina, Polen, Belgien, Malta, Albanien, Grekland, Portugal, Makedonien, Vitryssland och Island klockan 21:00 i Svt 1.

Av de jag faktiskt har lyssnat på är den här balladen från Belgien faktiskt en av min favoriter. Jag brukar inte gilla ballader, men den här var riktigt fin. Lite Jack Johnsson / John Mayer. Den är ju inte ljusår bortanför Annas låt direkt däremot. Hääääär kan du lyssna på alla bidragen som tävlar ikväll.

Tom Dice - Me And My Guitar - Belgien

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: