27november

AW/XIII

Kategori: Mitt jobb på Nelly.com

Idag lanserade vi Fanny Lyckmans kollektion på Nelly, med en lookbook jag gjort. Fanny var inte helt nöjd med min lookbook från början men efter lite modifikationer imorse blev vi båda tillslut nöjda. Jag valde att arbeta med vårt andra hustypsnitt som är lite mer lekfullt till dessa lite mer konstnärliga bilderna, (mot vad vi annars brukar använda på nelly) för att lätta upp det lite, samtigtigt få en magasinskänsla på det, eftersom de ofta använder serifer. Valde också att plocka in giffar som roterar mellan plagg, eftersom man såg produkterna lite halvtaskigt ibland.

Detta är ingen kollektion för mig egentligen, men det finns ett par plaggen jag skulle kunna tänka mig att klicka hem, men matcha på ett helt annat vis än hur Fanny stylar. Tex plaggen med de fina printen, eller faktiskt – hör och häpna – sneakersenHär kan du se hela kollektionen, och här kan du se hela lookbooken!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: