27november

femtonfemtioett.

Kategori: Livet

Hej!
Sitter i skolan nu efter en lektion med Peter Strobl som vi hade "teambuilding" med i början av terminen, för att lära känna varandra. Idag hade vi en lektion där vi skulle minnas och gå tillbaka det vi pratade om då.
Vi pratade bland annat om hur man ladar batterierna, alltså sina psykiska batterier när det är för myckat att göra. Vi skulle fundera själva på "När mår jag som bäst? och när trivs jag som bäst?"
Jag kom på mig själv med att inte riktigt veta, lite förvirrat försökte jag komma på, när jag trivs och när jag mår som bäst.
Svaret är en massa saker, med det säger jag väl mest för gardera mig lite, för att inte verka ja... inte falla in i en sorts schablom. En riktig klysch-tjejschablom.
Jag trivs, när jag får sitta tillsammans med en kompis, käka Ben&Jerrys ur burken tills man nästan spyr, snacka om ALLT mellan jord och himmel, grus och gräs, dagis och pension. Eller killar, fester och ha roligt. Trädgår´n.
Ungefär som när jag var och hälsade på Cicci i Varberg. Den helgen var verkligen den bästa på länge, den innehöll dte mesta jag verkligen trivs med. Kanske förutom att den var precis efter en speciell onsdag, men det är en annan historia.

Nu vet ni när jag kan slappna av, när jag laddar mina batterier. Visst har jag fler saker jag trivs med att göra och slappna av med, träna, designa grafiskt, hänga med kompisar, promenera, fika... det finns mycket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: