27november

photoshopmacron

Kategori: IP - KY Akademien

Varför har ingen brättat det här för mig förr ? Skitsmart att använd macron i photoshop juh, och jag som har öppnat hundratals bilder, en och en för att förmiska storlekar för webben, för att jag inte pallar med för högupplösta biler... Så komme rnån att säg aatt det går att lösa, hur snabbt som helst. Galet störande.
Men det är ju kul att man lär sig något nytt och givande. Som verkligen förkortar arbets tiden.

Har dessutom fått nördfråga.

Anna ringer och frågar på lektion, om jag vet vilket typsnitt Maybelline använder och vilket de använder på sin stilett Lash Mascara. Jag har tagit reda på det. Respekt. En spärrad Zurich Bold Extended.

Använde sidan: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/. Sjukt bra sida när man vill ta reda på vilket typsnitt något har. Funkar så att man bara laddar upp en bild, funktionen väljer ut det den tycker ser ut om bokstäver och du fyller i vilket det är. Sjukt smidigt.

Nu bär det iväg mot det skarpa projektet, Ettu. Here we come. Alltid någonting på gång minsann.

What the font ?

Kommentarer

  • Neha säger:

    Borde också göra sånt, jag gör varje bild för sig och det tar ju tid. JAg gillar din header för övrigt=)

    2010-03-12 | 12:13:07
    Bloggadress: http://nehaexponerar.blogg.se/
  • Anonym säger:

    I know:) tur att jag tränar typ varje dag.. det stärker och bra vid "sånna tillfällen":)



    hoppas du får en fin kväll:)

    2010-03-12 | 20:09:05
    Bloggadress: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här: