27november

Chilligryta.

Kategori: Livet

 
Mellokväll igår! Det betyder ju såklart någon slags variant på taccos, och igår blev det en chlligryta som stod på bordet. Blev riktigt bra! Först bev det alldlles för starkt, – och då kan jag säga att jag gillar stark mat. Men efter lite modifieringar blev den perfekt! Älskar mat med mycket färg, det är nog därför jag gillar att laga mexikansk mat, känns så glatt på något sätt. Jag följde detta receptet på "jazzig chilli" (Vad det nu betyder), men bytte ut några grejer som jag inte hade hemma. Till detta gjorde jag denna guacemolen. Och ja, jag gjorde 8 porttioner till 3 personer. Jag rekomenderar detta chilli receptet starkt! (hehe) Anna och Cicci sa iaf att det var gott, och känns som det passar perfekt för att bjuda många på mat.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: