27november

fjärde november: Bodypump

Kategori:

Idag är det redan Onsdag, det är helt sjukt hur fort tiden går, det är ju för fasen snart redan helg. Skolan idag var lugn, hade sovmorgon och klockan 15 begav vi oss till ett studiebesök på "majornas grafiska" vid järntorget, som är ett tryckeri kombinerat med en reklambyrå.
De hade en väldigt intressant och unik affärsidésom var väldigt spännande att lyssna på. Den gick till stor del ut på att priset inte behöver spela så stor roll om du övertygar kunden att det är kvalité som spelar den huvudsakliga rollen, och eftersom dom är reklambyrå och tryckeri tillsammans så kan dom producera saker väldigt väldigt fort!
Nu har vi gjort alla våra studiebesök, och fått ihop riktigt bra besök; tidning, inhouse byrå, marknadsavdelning, reklambyrå och tryckeri. Frågan är vart man vill ha praktik då?
Jag e nog mest sugen på en inhouse byrå som tex Lindex eller Scorett ( som tyvärr ligger i Varberg men kanske funkar att pendla?)

Sen var jag och några klasskompisar på Sportlife och tränade bodypump, skitskoj! Ungefär som på Friskis och Svettis, fast mer styrka och mindre hopp och studs. Jättejobbigt och jättenyttigt.
Fast nu har jag fått ont i halsen så jag hoppas verkligen inte att förkylingen kommer tillbaka igen.

Kommentarer

  • Robert säger:

    Kolla upp Gina Tricot om du är sugen på inhouse (och Gina Tricot såklart :P ). Deras huvudkontor ligger i Borås och just nu håller de på att bygga en ny lyxig byggnad att sitta i. Precis vid centralstationen dessutom :)

    Kul pass idag! Ser fram mot flera!

    2009-11-04 | 23:19:55
  • cicci säger:

    När har ni praktik då? Du kan ju bo hos mig, eller om de e efter nyår kan du pendla med mig ;)

    annars e de rätt lugnt att pendla, kortet kostar visserligen 2200kr typ för en månad



    Jag vill också på body pump, har typ abstinens :P måste bli frisk så jag får börja gå på det igen XD

    2009-11-04 | 23:50:51
    Bloggadress: http://johanssoncecilia.webblogg.se/
  • cicci säger:

    sv: okej men gina låter inte helt fel :)

    Förra årets var kass, men de 2 innan var rätt bra faktiskt :D

    2009-11-06 | 12:55:08
    Bloggadress: http://johanssoncecilia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: