27november

sjunde november: klädproblemet.

Kategori: Livet

Vad skall jag ha på mig?
Ständigt denna fråga.
Min mamma brukar tycka att jag är supertöntig när jag springer runt och provar hela main garderob innan jag skall ut , på fest eller bar någonstanns som är mer än skolan typ. Hon tycker alltid att det mest bara att ta ta något att man inte behöver vara så himla fin. Eheeee.
Men vi har verkligen inte lika stil någostanns, vi tycker aldrig samma saker om vi är i stan tillsamman o kollar kläder.
Men idag, då var det ombytta roller minsann. Hon började klockan halv elva och prova massa kläder och sen höll hon på att fråga mig en halv miljon gånger om hon kunde ha på sig det hon bytt om till, jag vet inte hur många kombinationer hon testade, men mist lika många som jag brukar.
Saken är den att hon skall på nån klass återträff, med de hon gick 9:an tillsamman med. Jag tycker man visar att man e lite stressag och pirrig om man håller på att prova kläder i 5 timmar innan. Men hon vägrade erkänna det.
Men det är inte det att jag förtstår henne, tänk vilken press att träfaf de man gick i samma klass som i 9:an. Då skall man ju bevisa massa, man vill inte se för gammal ut, man vill inte se ut som man har försökt se ung ut , utan att lyckas. Man vill ge ett visst intryck. Fatta pressen, fy!! Inte för uppklädd, inte för sunkig, inte de och inte de. Så det är alltså samma problem som jag brottas med typ. det tar alltså aldrig slut. Inte för jag vill sluta bry mig, för jag tycker det är kul, men ibland e det lite jobbigt asså...

Snart skall jag iväg till erica och henes katt fest iaf (så om jag har stavfel i den här texten kan jag skylla på att jag har långa lösnaglar jag inte är van att skriva med, och ja det är ett försök till klor) Jag är en leopard, hej vad påhittigt, det var det bästa jag kunde åstakomma iaf, och det för duga. Bilder kommer komma imorgon, ha en trevlig kväll!! det skall jag ha!

Kommentarer

  • Michelle säger:

    Hehe ja men visst är det så :) Man ska alltid prova allt sen slutar det oftast med att man tar på sig det man provade först :d i allafall för min del :) Men Moa du har bra stil liksom :D it doesnt matter what you wear you would look good in anything :D säkert även nån liten trasa hehe :)

    2009-11-07 | 22:07:18
    Bloggadress: http://michelleelm.devote.se
  • cicci säger:

    Va roligt med återträff :D måste va sjukt spännande.

    Jag vill också på kattfest :E as ball idé!

    2009-11-07 | 23:58:25
    Bloggadress: http://johanssoncecilia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: