27november

tjugoförsta november: retuch!!

Kategori: Photoshop

Idag har vart en nyttig dag. har fått gjort riktigt mycket faktiskt, härligt med sådana dagar. Stor del av läxan är gjord, lagat mat (Sveriges godaste broccolipaj btw) diska och fota och retuchera ( ingår som läxa ). Photoshop provet på torsdag kommer döda mig. L.Å.N.G.S.A.M.M.T.
Som sagt blev det lite fotande idag med lillasyster min, tror det tom. blev över 150 bilder, fast 140 var jag väldigt osnygg på.. ja. Jag bestämde mig för ett fota jag övade lite retuch på iaf, en såkallad, "hård" retuch. Tycker det blev rätt bra ändå.
Jobbade mycket med fyra smarta lager utav median, gausisk oskärpa, oskarp mask och olika justeringslager i nivåer. Och dessutom klonade jag bort de fula hacket i bakgrunden eller vad man skall säga. Sen är ni väl inet dummare än att ni ser att den är beskuren lite också ... Fler bilder från idag kommer ...nån annan dag !


före                                                                          efter

 

 

Imorgon är det jobb på Scandic, härligt att man vet att man inte är "ensam" där, blir så mycket roligare när man jobbar med någon man känner och kan prata med.

Men nu är det sovdags!

Kommentarer

  • Cicci säger:

    Coolt (y)

    2009-11-22 | 01:48:36
    Bloggadress: http://johanssoncecilia.webblogg.se/
  • Sara säger:

    SNYGGT! Haha, du är se en plåtning på mig snart inspirerad av det där, älskar sånt :D

    2009-11-23 | 01:07:45
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu
  • Michelle säger:

    fan va ball bild på dig Moa :d och såg coolt ut med skärpen ;)

    2009-11-23 | 13:26:24
    Bloggadress: http://michelleelm.devote.se
  • AT säger:

    Shit vilken bra idé med skärpen... den gillar jag! :)

    2009-11-26 | 00:23:33

Kommentera inlägget här: