27november

Nu har jag till&med deklarerat.

Kategori: Livet

Praktiken i 8 timmar, sedan direkt skolan i 4 timmar. Hemma 21:15 och jag är helt slut. Inte får man heller vila när man kom hem, nej. Återigen är inkorgen full med mail med saker som skall göras, saker som måste kompletteras bilder och texter till det skarpa projektet som skulle vart inne för över en vecka sedan kommer in ramlade och man blir lite stressad. Lite.
Sen ligger deklarationspapperna samtidigt bredvid och hånler åt en. Men nu är det gjort, deklarationen är inskickad på sms (Tack Gode gud att det är så lätt deklarera numera) och jag känner mig oerhört nöjd.

Sen blir man besviken på människor och man förstår inte varför man inbillar sig så mycket. Okej jag erkänner, det här var inte riktigt min dag kanske. Nu skall jag hoppa i säng, det förtjänar jag, för i morgon blir en minst lika intensiv dag.
Men jag måste säga – för det kan nog låta som jag klagar – Att jag tycker det är fantastiskt kul att ha fullt upp, jag älskar att jobba för nått jag tycker är kul och jobba hårt för att bli det jag verkligen vill bli. För det är nu man kan göra det.
För jag vet vad jag vill. Jag har ett mål.

Sån är jag, hellre det än sitta hemma och vänta på att livet skall knacka på dörren. För det gör det inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: