27november

Spotify - the next generation

Kategori: Musik

Imorse lanserade Spotify en "Ny Generations Spotify", som man man kan integrera med Facebook, där man kan dela musik med varandra. Man skapar alltså en typ av en Spotify-profil där man kan se visa sina spelningslistor, låta vänner följa ens profil och man kan följa andras spelningslistor och se deras högst rankade låtar och artister.

Vänners rekommendationer hamnar i en slags "Facebooks feed" eller en historik på Spotify, precis som Facebook. Det finns även möjligheter att skicka låtar till personer precis som man skickar text meddelanden till varandra till en inbox, ranka och betygsätta låtar och du kan abonera på spelningslistor.

Jag tycker det är en helt sanslöst bra idé, förut har det bara funnits "collabrative playlists", och det är ingenting att jämföra med det här.

Så när får man den här fantastiska uppdtaeringen då? Jo eftersom det var imorse det nya Spotify lanserades, har uppdateringen inte hunnit till så många än. Det finns ett par hundratusen antal användare nu (har ingen siffra på det), så det tar det ett tag för Spotify att nå alla med uppdateringen som skall vara kostandsfri.

Här är en video där du kan få se och höra hur det nya spotify kommer att fungerar och en väldigt pedagogisk förklaring till hur det fungerar. Då sitter man och väntar på att ett litet mail från Spotify skall trilla in snart då.


Kommentarer

  • Art By Tina säger:

    Äh tycker att det funkar bra som det är. Känner inte alls något behov av att dela med mig. Dessutom tror jag att många på fb kommer bli irriterande av all "spotify-marknadsföring" som alla användare bidrar till.



    Fast tummen upp för själva spotify - det är skitbra!

    2010-04-27 | 14:29:59
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Maackyy säger:

    hjärta på spotify :D

    2010-04-27 | 14:43:39
    Bloggadress: http://kandykupps.blogg.se/
  • cicci säger:

    Låter som en skitbra idé ju!

    Nästan lite lastfm fast åt ett bättre håll liksom ju.

    Nu kan vi ta våran moa & ciccis ultimate preparty list till en helt ny nivå :E

    2010-04-27 | 19:02:55
    Bloggadress: http://johanssoncecilia.webblogg.se/
  • Sofia Vienna säger:

    som den lilla nörd jag är så blev jag helt till mig när jag såg detta! Jag hoppas verkligen att det fungerar som det ska, och att allting flyter på bra.

    2010-04-29 | 16:42:15
    Bloggadress: http://sofiavienna.se

Kommentera inlägget här: