27november

Sammanslaget.

Kategori: IP - KY Akademien

Idag började ett nytt projekt i skolan som traditionsenligt har startat varje år första veckan i skolan som kallas "Sammanslaget." Vi har fått ett uppdrag från Clarion Hotell som skall öppna sitt första hotell i Göteborg i gamla postterminalen. Vi skall komma med förslag och uteckla ett koncept för den här affärsidén, välja hur vi skall marknadsföra den.
Vi blir blivit sammansatt i 15 olika grupper där utbildningarna från hela KY-Akademien har blandats vilt, elever från min utbildning Informationsproduktion–Prepress, Reklam&Marknadsföring, Webb och Event utbildningen. Alla har samma uppdrag, det är detta som kallas för en pitch. Slutligen kommer vi ha en vinnare. Jag är ensam IP:are i in grupp men trivs väldigt bra med det, hur kul som helst att öka sitt kontakt nät!
Jag låter nästan lite överdrivet positiv. 

Hur som helst har vi tills nästa torsdag på oss, klockan 13:00 då vi skall vara färdiga med vår pitch. Det skall bli otroligt spännande och framför allt roligt. Och mycket att göra. Men jag ser fram emot det här.

Bästa på dagen hittills, var brainstormingen i solen på bryggan utanför skolan på Lindholmen. Då trivs jag.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    vad är det du pluggar? :)

    2010-08-18 | 19:04:26
    Bloggadress: http://kumpumaki.blogg.se/
  • Elise säger:

    Vad kul att du trivs, livet är bra mkt mer intressant då! :)

    2010-08-18 | 21:29:29

Kommentera inlägget här: