27november

tredjefebruari: kalibrering och SoftProof

Kategori: IP - KY Akademien

Labb idag. Vi lär oss kalibrera skrämarna och skapa ICC-profil för skärm och sedan kalibrerat skrivaren och skapat en ICC- profil för den med. Visst låter det skoj? Jag fattar inte ens allt, men jag orjar inte heller fråga läraren för då kommer jag nog inte härifrån idag.
Det är sån't här man skall lära sig och kunna. Och jag försöker verkligen mitt bästa för att lära mig och tycka att det är lite kul. Men det går inte sådär jättebra.
Nu skall jag bara bli färdig med sista uppgiften och sen blir det iväg till träningen, Har verkligen ett grymt stort behov utav att träna nu. Min kropp protesterar till att sitta så mycket vid datorn. Man får ont i både rygg och axlar. Inte okej när man e 20 bast.



Vi har lärt oss nytt sätt att skärmdumpa dessutom. Det tyckte vi var kul.

Och man borde alltid få kaffe och crossisant medans man väntar på att datorn skall bli färdig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: