27november

sjundejanuari: portfolion är inköpt.

Kategori: Livet

Nyss hemkommen från staden Göteborg, och fick inhandlat en portfolio-väska i A3, som jag skall söka jobb med. Nu skall jag bara skriva ut allt jag gjort den här terminen så man har något att visa, nu har jag väskan iallafall. Och köpt dyra plastfickor till för 18:– styck, fint och dyrt skall det vara minsann. Faktiskt så betyder portfolion väldigt mycket när man söker jobb inom den här branchen, så det är väldigt värt att satsa på bra saker.
Vandrade runt lite i stan med mamma och köpte äntligen en plånbok, som jag faktiskt faktiskt faktiskt verkligen verkligen verkligen behövde. Och då menar jag det. Min trillade bokstavligt isär...
Nu blir det Illustrator och Photoshop en stund, skall försöka fixa den där bedrövliga headern jag har nu.

(Biträdet på Espressohouse blev avundsjuk på min Chockladmuffins för att den såg så god ut, därför var den ännu godare än vad den annars hade vart.)

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    sv: eller hur!:) men när hon hade blivit 80 år kanske det ändå hade vart dags att byta, hehe:P

    2010-01-07 | 18:10:40
    Bloggadress: http://basicbecka.blogg.se/
  • maria kraft säger:

    hehe, ja det får du ta och göra :) men det är värt att vänta kan jag säga :)

    2010-01-07 | 18:30:28
    Bloggadress: http://mariakraft.blogg.se/
  • Louise säger:

    Vad ska du söka till, eller inom vilket yrke? Sån som håller på inom it? :)

    2010-01-08 | 16:40:36
    Bloggadress: http://louiselonning.blogg.se/

Kommentera inlägget här: