27november

tjugoandrajanuari: offffffffffferter

Kategori: IP - KY Akademien

Dagens morgonlektion: Offertförfrågan. Mycket att tänka på. Storlek, upplaga, antalsidor, ytvikt, antal färger, papper bilder...osv.
Eftersom ja la mig tidigare igår har jag inte somnat än på lektionen. Än alltså. Sen lite papperskunskap. Nu fattar jag lite mer vad jag kollar på när jag tittar och känner på papper. Det känns lite smötöntigt och säga att man tycker om ett speciellt papper, med visst mått och hur mycket det väger. Men pappret betyder så otrooligt mycket för en trycksak så det är löjligt.
Men man blir ju lite löjlig av den här utbildningen. Fast jag kan inte fattar hur folk inte kan bry sig om snygga trycksaker. Finns ju galet mycket snyggt.

Men nu är det nog dags för kaffe. Det är min drog det.

Pappret talar mellan raderna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: