27november

trettondejanuari: Moodboard

Kategori: IP - KY Akademien

Intruduktion i tidning- och magasindesign idag, och som jag har längtat. Det är det jag verkligen sett fram emot hela förra terminen tills nu. Fört en genom gång utav lite historien i magasins världen.
Hearst Brodowich för Harpers Bazaar, Agha för Vanity Fair och Neville Brody inspirerar ETC och Carson designar RayGun. En snabb kurs. typ.

Har iallafall börjar med min moodboard för en tidning vi skall re-designa, och vi har ganska fria tyglar, men ändå målgruppsanpassat för målgruppen, alltså hyresgäster. Bu.
Det känns sådär, kunde väl vart nått roligare. Aja som sagt fick vi leva ut de kreativa lowet ändå. Nu skall jag möta upp Sara, Robin och Joakim i stan och käka o sedan bowla. Sådär på en Onsdag. Vardagslyx.

Nått i den här stilen skall mitt magasin se ut. ÄLSKAR typsnitten.Hur skall jag kunna välja ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: