27november

Lira Fotboll.

Kategori: Livet

Jag har aldrig vart en fotbollstjej. Inte haft att göra med många bollar överhuvudtaget under mitt liv alls, mer än att jag spelade tennis under ett års tid på högstadiet. Men det är stor skillnad på att spela tennis och att spela fotboll, – för er som inte visste det – Så jag kan inte säga att jag inte har så mycket nytta av det när det är en fotboll som man skall hantera. I friidrott är det inte heller så mycket bollspel, det närmaste man kommer där är väl isåfall kulstötning. Inte tillräckligt nära.

De senaste veckorna har vi träffats några kompisar för att jaga lite boll, vilket är hur kul som helst. Från början tror jag att det var så att folk behövde en anledning till att röra på sig, och de flesta njuter inte direkt av att ge sig ut för att springa eller stänga in sig på ett gym när det är 30 °c utanför. Då är att jaga en boll i typ två timmar en bättre morot till att röra sig tydligen.
Jag började hänga på lite efter de startat, men gruppen har vuxit och vi närmar oss 20 personer i "laget" snart. Jag kan inte påstår att jag är nått vidare på fotboll, men jag springer och sprakar lite så löser resten sig. Det är ju faktiskt inte på blodigt allvar. Och det är det som jag tycker är så bra.

Första träffen på ordet "Fotboll" på Googles bildsökning ifall nu undrar vart jag tagit bilden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: