27november

Hemma en Lördagskväll?

Kategori: Livet

Jaha.
Så var det lördagskväll igen. Istället för utgång som var planerat, med vin, snacks och drinkar blev det istället sitta hemma med kaffemuggen. Vet inte vilket som är värst eller bäst för figuren eller själen, om jag skall vara helt ärlig. Jag har nästan en fobi mot att var ensam, speciellt på fredag och lördagskvällar, samtidigt som jag ibland verkligen måste få vara själv. Fast så är det förmodligen för de allra flesta.

För mig betyder det att sitta hemma en lördagskväll, att det skall bli som förr. Förr då jag ofrivilligt kunde sitta själv.
Är det okej att sitta själv en lördagskväll? Helgen och veckans officiella festdag då man skall passa på att umgås och göra sådant man inte kan eller orkar göra på vardagarna, är det okej att inte utnyttja det? Klart det är! skulle de allra flesta säga. Och ja det är det väl egentligen. Eller? Jo, det är helt okej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: