27november

Le petit Café and 300 cards.

Kategori: Livet

Idag var jag och Sofia lite bättre än vad vi brukar. Vi har nämligen fått ett skarpt projekt genom skolan, som handlar om att vi skall formge ett kortspel med cirka 300 kort för att lära ut det latinska språket. Det är även en broschyr med spelregler etc. samt en kartong till kalaset. Spelet kommer förmodligen senare finnas på universitet, högskolor och gymnasium! Det är ingen lätt utmaning det här, men jag tror det kommer bli fantastiskt roligt, men framförallt, utmanande! Skall bli kul att få vara lite kreativ igen. Kommer dessutom bli en grym tillkomst i portfolion för oss båda.
Det skall även bli kul att jobba med personerna som utvecklat spelet, allihopa är fd. KY-studenter, en som som pluggat projektledning inom kultur och två som pluggat någon sorts spelarkitektur. Men framförallt, Sofia såklart! Jag är riktigt förväntansfull nu!

För att ladda upp innan intervjun, gick vi för att äta lunch på vad som börjar bli ett av mina favorit-cafeér här i Göteborg, nämligen "Le Petit Café" som ligger på Haga Nygata. En riktigt bra och nyttig lunch med salladsbuffé och kaffe för ca 70 kronor. Cafeét är jättemysigt och dom har väldigt genuina och frestande goda desserter, (Jag lovar, kladdkakan är gudomlig...)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: