27november

P!nk Ullevi 23 Juli.

Kategori:

Har äntligen fått lite tid för att redigera lite bilder från förra veckans konsert på Ullevi, Pink. Konserten var ruskigt bra, Pink är riktigt imponerande och cool. Det är inte alla som kan snurra, hänga upp och ner på och samtidigt sjunga. Och som vanligt anstränger jag mig alldleles för mycket för att försöka få hyfsade foton istället för att njuta av stunden när jag är på konsert så jag minns nästan mer vilket problem jag hade med bländaren än vilken låt jag tyckte hon gjorde bäst.
Jag vet inte om det är någon förmåga jag har svårt att ignorera, när jag är på konsert. Jag vill så gärna fånga känslan jag har av musiken, på bild... Störande ibland faktiskt, eftersom jag bara fortsätter att fota och kan liksom inte sluta.

Men speciellt störande är det när folk vill att man skall ge dom sina kort. Så andra människor skall få njuta av konserten och låta någon annan göra jobbet, att få äta kakan själva och behålla den? Jag offrar ändå något när jag väljer att fota. Då tycker jag andra offrar sina kort när de struntar att fota.. Jag har ändå lärt mig på många år hur jag skall göra för att få bra bilder och kämpar varje gång med att få bra bilder. Hur kan människor bara tro att de skall få mina bilder då?

Nu låter jag jättebitter säkert. Och lite bitter är jag nog. Saken är inte den att jag inte vill dela med mig av bilder till mina vänner, men människor tar det så självklart. Men påståendet "Jag skall ha dina bilder" är en vanligare kommentar än frågan "om de skulle kunna få några bilder från konserten?". Att anta och kräva. Inte okej.

Men här logger iallfall lite bilder från konserten, egentligen borde jag skriva rakt överbilderna att jag tagit dom, för människor verkar inte kunna skilja på mitt och ditt eller åtminstone bildkällshänvisa, men jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att göra det. Så det får väl bära eller brista.

Copyright: Moa Jansson

Kommentarer

  • Elise säger:

    Helt rätt Moa! Om jag var du hade jag märkt bilderna direkt... :P

    2010-07-30 | 17:31:25
  • Sara säger:

    Cool tjej! jadu. Då får väl gå dit och kolla. Säkert 1000 och uppåt ;)

    2010-07-30 | 22:40:22
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: