27november

Anonyma skoälskares klubb.

Kategori: Skor

Hm. Jag känner att jag borde slå till på den här boken. Känns som att den kan vara något för mig. Detta är en såkallad "chickflick" roman skriven utav Beth Harbison. Nått lättsamt att läsa i sommar på stranden kanske. Hoppas jag kan hitta den relativt billigt någonstans. Är det någon som läst den ?

"Är du som jag? Älskar skor men har inte råd att köpa vad du vill? Om du har storlek 38 och är intresserad av att byta dina Manolos mot Maglis etc så ses vi på tisdagkvällar. Kanske kan vi hjälpa varandra..." Svar till Anonyma skoälskares klubb.

Lorna Raffertys ekonomi har kraschat. Hon har skulder upp över öronen men kan ändå inte sluta handla på ebay. Skor är hennes passion och trots sin pengabrist kan hon inte tänka sig ett liv utan ett nytt par ibland. Det är då hon kommer på den briljanta idén att annonsera efter andra i samma situation. 
Gruppen träffas en gång i veckan. Där finns Helene, hustru till en politiker som håller hårt i plånboken; Sandra som finansierar sitt skobehov genom att jobba med telefonsex och Jocelyn, som egentligen inte vet så mycket om skor, men som gör allt för att komma bort ifrån sitt trista jobb som nanny.

Under tisdagskvällarna byter de märkesskor. Men de börjar också lära känna varandra, och en vänskap formas som hjälper dem igenom problem med pojkvänner, äkta män, uppdykande hemligheter från det förflutna - och utpressning.

Kommentarer

  • Nadja säger:

    re: ja, det är bra med shopping mot stress va? också hört det! :) får bli så!

    2010-06-14 | 01:02:33
    Bloggadress: http://oldchicago.blogg.se/

Kommentera inlägget här: