27november

Eurovision 2010 Oslo.

Kategori: Musik

Igår var det Eurovision kväll på hög nivå. Uppladdning med taccos och sen dyk ner i godis skålen under själva tävlingen var ultimat. Anna, Sveriges bidrag deltog ju inte, som de allra flesta vet, men jag tycker att det var riktigt kul att se ändå, Sverige har ändå inte varit i toppen de senaste åren. Mina favoriter var Belgien (John Dice - Me and my Guitarr) som jag har skrivit om innan, Moldavien (SunStroke Project & Olia Tira - Run Away) tror jag att vi defintivt kommer att höra mer av i sommar och den slutliga vinnaren, Lena med låten Satellite från Tyskland, tycker jag var definitivt var en av de bästa, samt Island (Hera Björk - Je Ne Sais Quoi)

Sen var det ju en hel del botten napp också naturligtvis. Serbien var nog bland det värsta jag sett (vad är det ?!?!) Och Vitryssland med sina fjärilsvingar var bara B. England vara bara sämst, samma sak med Danmark. Grekland och Spanien var mest underligt. Men generellt var Eurovision i år faktiskt ganska bra och svår tippad. Därför blev jag riktigt imponerad när Elise lyckades träffa mitt i prick med att säga att Tyskland skulle ta hem det. Och visst gjorde Lena från Tyskland det med låten "Satellite".

Lena  - Satellite -  Tyskland

SunStroke Project & Olia Tira - Run Away - Moldavien

Kommentarer

  • MyzaaN säger:

    håller med dig tyskalnds var bäst. jag gillade turkiet också :P

    2010-05-30 | 17:00:25
    Bloggadress: http://myzaans.se
  • Elise säger:

    Nästa år ska jag kolla på ALLA bidragen innan och satsa pengar!! ;)

    2010-05-30 | 17:31:10

Kommentera inlägget här: