27november

Photoshop tutorial.

Kategori: Photoshop

Jag är så glad att jag kan börja göra Photoshop tutorials igen nu, jag kan verkligen fördriva hur många timmar som helst med det där. Man lär sig så fruktansvärt mycket också. Tillslut förstår man sig verkligen på lager, lagermasker, blandningslägen och filter väldigt mycket bättre.

Den här tutorialen hittade jag då den här sidan: abduzeedo.com och jag lärde mig om att montera in filter i lagermasker väldigt bra, hade inte riktigt koll på det innan. Så det rekommenderar jag. Sen är det ju en annan sak att göra det en gång och sedan göra om det igen utan att titta efter varannan sekund om vad man skall göra nästa steg ...

Men med ganska enkla medel gör man väldigt coola effekter och den här tutoralen tog väl ungefär en halvtimme om man är ganska van ändå vid photoshop. Om man vill lära sig Photoshop tror jag att tutorials är det allra bästa och "lättaste" vägen.

Här kan man ladda ner typsnittet man använder, och här är bilden jag använde för att definiera ett mönster till texten. Lycka Till!

Kommentarer

  • Mona Høie säger:

    Kult bilde :D Du som har laget det :)?

    2010-05-25 | 02:14:55
    Bloggadress: http://monaho.blogg.no

Kommentera inlägget här: