27november

tablettask.

Kategori: IP - KY Akademien

En tablettask designad i turbofart, eftersom det här är uppgiften vid har vid sidan utav att plugga gärnet till grafiska kokboksprovet. Kravet var att designa en tablettask som skulle heta Grön Lakritz. Men jag kände mig på ett gott humör och gjorde en röd lakritz också bara för att de var mycket finare tillsammans än bara en ensam.

Var faktiskt en väldigt rolig uppgift, förpackningsdesign hade jag gärna lärt mig mer om. Om man är intresserad av det kan man läsa en treårig utbildning till förpackningsdesigner i Sunne, vilket låter fantastiskt roligt. Men å andra sidan höll jag på att bli knäpp på bara stäng-funktionen på den här tablettasken, så kanske inte riktigt något för mig.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Finns tre år i Sundis också. ;) Då får man dessutom läsa massa massa typografi. :D

    2010-11-16 | 16:46:57
    Bloggadress: http://sofiaha.tumblr.com
  • Hanna säger:

    Hittade precis hit, då min kreativa sida är något hösttrött insåg jag att denna bloggen var en fin inspirationskälla!

    Jag läser andra året på förpackningsdesign i Sunne och var tvungen att lämna en liten kommentar när jag såg att du tipsat om utbildningen :)



    Det där med att bli knäpp på stängfunktionen känner jag igen, det bli en del svordomar över detaljerna och man lär sig hur viktigt det är med detaljer :)



    Ha en bra dag!

    Hälsningar Hanna

    2011-09-29 | 16:23:02
    Bloggadress: http://frokensvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här: