27november

Latin istället för bowling.

Kategori: IP - KY Akademien

När man går i skolan och är student får man offra vissa saker, fast det är helg. Speciellt när kontot är tomt eftersom CSN-bidraget inte har tyckt det är dags att komma än. Så ikväll blir det tyvärr så att jag får sitta och färga imperfekt indikativ verb former i flera olika characterstyles istället för att dra med vännerna för att bowla. Sen har det inte bara att göra med skolan. Bussar, färjor och skjuss har också ett finger med i spelet.

Sen har jag alltid vart urusel på att säga nej. Jag kan i stort sett inte tacka nej till någon som frågar om jag skall med på något kul. Stor kraftansträngning faktiskt att säga att jag inte kan, har råd eller inte har lust. Det finns på något sätt inte i min värld. Jag ser alltid till att ta mig råd eller ta mig tid såvida jag inte har något annat planerat. Tror att det är så att jag är rädd för att inte få frågan igen.
Så min dejt i kväll blir dataskärmen, men byter säkert ut den till en film senare i kväll när jag tröttnat på verb.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Det är så man ska göra, ta sig råd. Hatar folk som säger att de inte har det. Oftast har man ju det om man inte har en vettig anledning! Bra egenskap! :)

    2010-09-05 | 11:15:16
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: