27november

tattooing.

Kategori: Livet

Jag har länge funderat över att skaffa en tatuering. Ska jag eller ska jag inte? Vad skall jag ha i sådana fall. Jag tror på att göra sådana saker som betyder något för än, lite mer än att bara skaffa en bara för att det är snyggt iallafall. Just nu har jag inte ens råd så det har inte varit möjligt, men när jag skaffar mig ett fast jobb och har en lite bättre inkomst än barastudiemedel, då kanske, då kanske man skulle slå till.
Såvida jag kommer på vad och vart jag vill ha det då. Men om man skall gå och vänta på någon slags uppenbarelse kan man nog gå och vänta på länge. Det kanske bara är att bestämma sig och köra på de, innan man hinner ångra sig. Igen. Visserligen bättre att ånga sig innan man har gjort den än efter.

Men något som alltid legat nära hjärtat och som jag tycker är oerhört fint är svalor. Svalor skall stå för frihet, tur och lycka har jag läst och är en gammal sjömans tatuering. Sedan får man ju lägga sin egen mening i det också. Så om det skulle bli nått inom den näsrmaste framtiden, så tror att det kommer bli en svala.

Älskar texten om taureingar, får mig nästan att övertygas om att jag vill ha en nu.NU.nu.

Kommentarer

  • DAISY säger:

    Well, de är snygga först och främst, så det är inte konstigt alls att folk hungrar efter dem. Jag tänker ha dem en skön sommardag. Virkat är ganska inne så det är inte så konstigt det heller... :)

    2011-04-07 | 22:49:04
    Bloggadress: http://daisykewk.blogg.se/
  • Sara säger:

    Jag tror inte man ångrar, en tatuering blir ju en del av en själv. Såatteh, nej. Man kanske kan tänkte, dumt att jag gjort den för att det hade vart finare utan i en viss klänning. Men annars, icke :)

    2011-04-10 | 00:49:16
    Bloggadress: http://sarajohansson.nu

Kommentera inlägget här: