27november

Crumpled City.

Kategori: Daglig Inspiration

För en designnörd som mig, letar man ständigt efter snygg design, man slår liksom aldrig av den radarn. I Amsterdam för en månad sedan såg jag de här kartorna i de snygga lådorna i ett skyltfönster, i nån random butik, på nån random gata.

När jag kom hem läste jag mer om Crumpled City, och det är kartor över storstädersom är vattentåliga och hållbara för det mesta, kan skrynklas ihop och stampas på, utan att det egentlige händer så mycket med den. Smart måste jag säga, Kartor brukar lätt gå sönder när man är på stads-safari.

Läs mer här:



Bildkälla:

Kommentarer

  • Jenlen säger:

    Härligt att resa. Hmm ja vill också dit nu igen nu nu nu :) Jag älskade så klart all shopping sen just bara kulturen där så avslappnat & härligt! Dudå?

    2011-08-17 | 12:42:13
    Bloggadress: http://jenlen.blogg.se/
  • Anna säger:

    Väldigt snyggt, och genomtänkt med de olika "symbolerna" för de olika städerna, kul idé.

    2011-08-17 | 23:13:43
    Bloggadress: http://mycherrykicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: