27november

My new running partner.

Kategori:

Nu när våren faktiskt är här på allvar, så har jag börjat komma igång att springa igen efter ett par månader stillsittande. I onsdags blev första löppasset på 4 km, (extremt jobbigt), men var fortfarande fast besluten att vänja mig tillbka till löpningen så fort som möjligt. Jag har länge funderat och varit sugen på Nike+ men har inte förrän nyligen haft ett par nike skor och möjlighet till att använda det. Nike+ innebär att man köper en liten GPS man sätter i sina nike skor, under innersulan och kopplar det till sin iphone/ipod via appen, för att räkna ut rutter.

Men i lördags när jag och Sofia hade våran braiga lyxlördag och var på löplabbet, så köpte både hon och jag en nike+ Gps för att komma igång ordentligt med löpningen. Testade det för första gången idag, och jag älskar det redan. Jag vet redan nu att jag kommer bli mer taggad att gå ut o springa, nu när jag kan jämföra exakt hur fort jag sprang förra gången hålla koll på mina rutter via gps:en, genomsnittsfart och hur länge jag springer. Det här sånt här jag behöver för att komma igång! Och det är lätt värt 200 kronor.
Nu när jag har springit 5,18 km, är jag faktiskt värd ett par våfflor. Plus minus = noll, tänker jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: